Tehran shuts down 'anti-revolutionary' channel

Five employees are arrested.
Ahmedinejad: fan of window boxes, not sitcoms.
Ahmedinejad: fan of window boxes, not sitcoms.

Share

A Persian-language satellite channel has been shut down by Iranian officials, and five employees have been detained, for "helping the anti-revolutionary movement".

Farsi1, jointly owned by News Corporation and Afghan Dubai-based Moby Group, dubs soap operas and sitcoms into Persian. Yet it has fallen foul of Iranian regulators, who have closed its Tehran offices, reported semiofficial news agency Mehr.

It's not the first time soaps have been in hot water in Iran. In October, a 30-part series called Black Coffee got the chop, for stirring up political tensions.

Most Popular

Editor's Choice

StarzPlay’s tech powers India’s Lionsgate Play
Provides managed services, developed by StarzPlay, to mark successful launch of Lionsgate Play ...
Subscribe to Digital Studio Middle East
The latest editor of Digital Studio Middle East, the foremost and most respected platform for ...
Dubai's Faisal Hashmi working on feature film
10 short films in 10 years has earned Faisal Hashmi international plaudits at film festival, ...

Don't Miss a Story